Friday, June 19, 2009

SAMILA BEACH SONGKLA,THAILAND

Pada bulan 6 hari tu,saya membawa adik ipar dan biras saya ke Songkla,Thailand,ini kerana mereka teringin nak ke sana sebab belum pernah menjejak kaki lagi ke sana,So..saya la kena jadi tourist guide untuk diorang ni kat sana dan nak kena speaking thai lagi,,..

saya tolong buka pintu utama dekat perkampungan nelayan islam di Songkla   


ini bukan la gambar di Hong Kong seperti kawan saya cakap,untuk makluman semua,berdepan dengan pelabuhan Songkla ini terdapat air pancut  berreplica seekor kepala naga,yang uniknya..naga ini panjang,badannya di tengah kawasan Songkla, dan ekornya di hujung pantai Songkla di sebelah timur,so..Najib,Mala dan isteri saya sempat bergambar di kepala naga ini,ada masa lagi,nanti kita ambil gambar dekat badan dan ekor pula,cuaca kat sini sama macam kat tempat kita,lebih kurang 34-36*C jer
yang bestnya sini..makanan sedap2


sea food kat sini lain dari kat tempat kita sebab.. ketam,sotong,udang dan ikan besar-besar.malam lepas Najib dan Mala baru pekena angin barat kat Kuala Perlis dan makan sea food sana,esoknya depa layan angin pantai timur pula.tak payah pi kelantan atau terenganu sampai 5-7 jam,pi Songkla 1 jam setengah ja,dah dapat merasakan angin bayu pantai timur,untung jadi orang perlis kan.hehe


pantai dia bersih lagi cantik..mai kat sini rasa macam dok kat terengganu la..sebab pantai kat sini lebih kurang pantai batu burok

KE MANA LEPAS TU!..

 Songkla akuarium ni best juga,tapi kena bayar 200Bath=RM20,tempat ni kecil ja,boleh la nak tengok kehidupan dalam laut,ikan-ikan di Songkla ni,ikan-ikan kat sini cakap siam









Selesai menyaksikan ikan-ikan,kami bermalam di Hatyai,sakan biras saya ni..nasib baik takdak gambar..bukan apa,shoping sakan!,dia kata barang-barang kat Thailand ni murah-murah,mujurla tak kena tax masa keluar hari tu